blog

Blog

De ce e important sa meditam?


meditatie

Probabil ai auzit de multe ori cat de benefica este meditatia si ce efecte extraordinare are pentru sanatate precum reducerea stresului, scaderea tensiunii, creearea echilibrului cerebral, imbunatatire cardio-vasculara, cresterea imunitatii, si multe altele.

Insa toate acestea sunt doar un efect secundar pozitiv al meditatiei.

Scopul principal al Meditatiei este sa iti intelegi mintea si apoi sa o poti transforma!

Nu stiu daca esti de acord cu aceasta afirmatie insa in mare parte, Viata ta este Mintea ta!

Tot ceea ti se intampla in exterior nu este decat o reflexie a ce este in interiorul tau.

Daca ceva sau cineva te deranjeaza, te frustreaza, sau iti creeaza emotii negative nu este decat o oglinda pentru a iti arata ce ai de lucru cu tine.

“Nu este niciodata despre exterior, ci despre tine.”

Daca nu ai samnata de manie in minte, orice eveniment oricat de “nasol” nu te va deranja/enerva.

Evenimentul exterior nu face decat sa activeze samanta respectiva si sa o scoata in evidenta.

De cele mai multe ori ne enervam, ne frustram, ne enervam cand se intampla ceva ce consideram negativ.

Insa asta este marea ta sansa de a face ceva in privinta asta. Nu in privinta evenimentului exterior, ci in privinta semintei de rautate, invidie, gelozie, ignoranta, etc pe care le scoate la suprafata.

Iar cel mai eficient instrument pentru a lucra cu aceste seminte negative este MEDIATATIA.

Meditezi sau ai experimentat meditatia?

Multe persoane au experimentat insa principala provocare este ca nu isi pot mentine atentia decat cateva secunde si gasesc meditatia foarte dificila.

Este si cazul tau?

Este normal. Asta se intampla datorita tiparelor si amprentelor negative din minte.

Insa totul are o solutie.

Sau stii ca este importanta meditatia, insa nu ai timp pentru asta?

Ei bine, atunci cand constientizezi ca nu este nimic mai productiv decat sa iti intelegi si sa iti transformi mintea, vei gasi cu siguranta timp.

 

Daca asociezi Meditatia cu ceva nasol si greu este cel mai probabil pentru ca nu ai inteles exact ce inseamna meditatia.

Meditatia exista in mai toate religiile sub o forma sau alta.

In Crestinism avem Rugaciunea si Contemplarea, care sunt tot forme de meditatie.

De fapt sunt 5 categorii mari de meditatie:

  1. Concentrare
  2. Vizualizare
  3. Mindfulness (nu e neaparat meditatie insa multi o considera asa)
  4. Analitica (Contemplare)
  5. Transcedentala

Prima mea experienta cu meditatia a fost cea de tip transcendental.

In 2010, dupa ce mi-am dat demisia din corporatie, am fost intr-un program intens de 3 luni de purificare in Bulgaria, unde am avut mai multi profesori indieni si am primit initiere in meditatia Sahaj Samhadi- de tip meditatie transcedentala.

Multe meditatii sunt ghidate, de tip vizualizare, (probabil ai testat cateva si gasesti multe pe youtube), insa din punctul meu de vedere au un efect/potential redus. Te ajuta sa te relaxezi, sa reduci stresul etc, insa mai putin sa iti cunosti mintea.

Abia recent am fost expus meditatiilor buddhiste: cea de concentrare, Mindfulness si Meditatia analitica.

Aceste sunt total diferite si scopul este de control al mintii, pe cand in cea transcedentala scopul este sa te conectezi cu sinele divin.

Meditatia analitica este foarte utila pentru a intelege de exepmplu de unde vine furia (sau o alta emotie care iti apare frecvent), precum si pentru a dezvolta si cultiva anumite calitati si virtuti.

Cu siguranta rezonezi mai mult cu un tip si mai putin cu altul, insa important este sa vezi ce tip de meditatie ti se potriveste si sa folosesti acest instrument extrem de puternic si benefic in viata ta.

** Asta nu inseamna ca si aceea este cea mai utila. De cele mai multe ori cea care iti e dificila e cea de care ai nevoie cel mai mult:)

Pentru mine, in prezent, meditatia cu care rezonez cel mai bine este o Rugaciune- Rugaciunea Inimii (sau Rugaciunea lui Isus Hristos): “Doamne Isuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine”.

Poate fi facuta fie ca o meditatie de tip concentrare, fie transcedentala. Are efecte etraordinar de puternice, pentru ca lucreaza la un nivel subtil.

 

Pe finalul acestui articol vreau sa te las cu o intrebare: “ De ce cautam tot timpul ceva cu care sa ne umplem timpul? De ce nu putem doar sa stam fara sa facem nimic?”

Pentru ca in permanenta cautam fie sa facem ceva sa ne aduca placere, fie sa evitam disconfortul. Ne e foarte greu doar sa fim!

Acesta este de fapt si principalul obstacol in calea meditatiei!

 

Sunt multe detalii leagte de meditatie precum postura, durata unei seiuni, cate sesiuni, unde se poate practica, etc…. si poate cel mai important: ce tip de meditatie?

Daca te intereseaza subiectul si vrei sa afli mai multe detalii despre Meditatie si Mindfulness te asteptam la SQ- Introducere in Mindfulness si Meditatie.

 

Pe curand,

D.


web design