blog

Blog

Ce mesaj ai primit?


shutterstock_65527888

Ce e mai important decat ceea ce simtim? Credem ca ne dorim cariera, casa, masina, relatia ideala, dar de fapt ne dorim sa ne simtim intr-un anumit mod, vrem sa traim emotii pozitive! Si credem ca pe acestea ni le aduc lucrurile, sau elementele exterioare. De fapt ce ne dorim cel mai mult sunt emotiile, sentimentele, starile pe care ni le aduc acele activitati, persoane sau lucruri exterioare.

Vrei sa stii un secret? Putem sa ne creem acele emotii pozitive fara a mai fi nevoie de acele lucruri exterioare.

Accesand Energia Emotionala putem exercita mai mult control asupra emotiilor si starilor noastre pentru a obtine ceea ce ne dorim! Pentru ca, odata ce ai controlul asupra emotiilor, iei controlul asupra vietii tale.

Emotiile sunt cea mai puternica forta a oamenilor. Datorita emotiilor se pornesc razboaiele si tot datorita emotiilor am ajuns la peste 7 miliarde de oameni pe planeta.:)

Emotiile sunt acel “Call to action”, impulsul catre a actiona. Problema este ca, avand emotii negative, actiunea va fi in consecinta negativa, si ca urmare si rezultatele pe care le obtinem.

Cum gestionam emotiile?

  1. Le bagam sub pres
  2. Le deviem
  3. Le ascultam

Cand simtim emotii pozitive spunem “a, normal, merit sa ma simtasa si sunt total de acord.” Meritati sa fiti fericiti, sa zburati de veselie. Dar ce facem cu emotiile negative: furia, teama, durerea? Le bagam sub pres, nu-i asa? Eu nu vreau sa procedez asa. Cum cat le negam, cu atat se amplifica!

Ideea e ca aceste emotii pot fi cei mai buni prieteni ai nostri, daca stam sa le auzim mesajul.

De multe ori deviem emotiile prin dependente, vicii. Eckhart Tolle spunea: “Fiecare dependenta isi are sursa in refuzul tau de a-ti infrunta durerea proprie.” Facand asta nu mai auzim mesajul.

De fapt ce ne transmite o emotie? Un mesaj: ca o schimbare este necesara!

Avem 10 categorii de emotii negative si iata ce mesaj ne trasmite fiecare:

  1. Inconfortabil :Plictiseala, – Schimba-ti starea!
  2. Frica: Ingrijorare, speriat, anxietate, – Pregateste-te!
  3. Suferinta: Pierdere, ranire- Ai pierdut ceva important.
  4. Furia: Iritare, furios, resentimental- O regula importanta a ta a fost incalcata de altii.
  5. Frustrarea– Schimba metoda! (Definitia nebuniei)- Fii mai flexibil!
  6. Dezamagirea– Schimba-ti asteptarile- Sunt prea mari!
  7. Vinovatie – Ti-ai violat o regula/ valoare a ta. Vezi ce poti face sa nu mai simti asta data viitoare.
  8. Inadecvare– Fa ceva pentru a deveni mai bun. Sau schimba-ti regulile!
  9. Coplesire, neajutorare/hopeless, depresiv– Nu ai controlul sa obtii ceea ce iti doresti. Reevalueaza ce e cel mai important pentru tine acum! Nu ce dorinte ai! Pune-le in ordinea prioritatilor si actioneaza asupra primului element imediat!
  10. Singuratatea– Conexiunea cu oameni.

Aceste emotii ne aduc mesajul ca trebuie sa schimbam ceva. De aceea nu e bine sa le bagam sub pres pentru ca nu le rezolvam, ci ajung sa se  amplifice.

Daca vrei sa gestionezi corect o emotie negativa, iata ce ai de facut:

Intai identifica emotia, iar ulterior vezi care e mesajul. Apoi schimba fie actiunea, fie perceptia.

Exemplu : Vinovatia. Mesaj: Ti-ai incalcat valorile. Schimba actiunea daca poti si “repara” ce ai facut, sau Iarta-te si fii bland cu tine (schimbandu-ti perceptia, atunci cand nu mai poti schimba actiunea).

Pentru majoritatea oamenilor, planul emotional e cel care ii tine pe loc. E veriga slaba din lant. Atunci cand iti controlezi emotiile, iti controlezi viata!

Deci e important sa retii si sa aplici aceasta Strategie de gestionare a emotiilor:

  1. Identifica emotia (in ce categorie o incadrezi)
  2. Care e mesajul?
  3. Schimba-ti starea!
  4. Schimba perceptia!

sau

  1. Schimba actiunea!

Emotiile sunt cauza principala care ne face sa actionam intr-un anumit mod. Iar emotiile provin din satisfacerea nevoilor, chiar daca o facem intr-un mod pozitiv sau negativ! Cum spune si Tony Robbins “tot ceea ce face omul este pentru a-si satisface nevoile!”

Incearca sa te intelegi si sa te cunosti mai bine. Asa vei stii cum sa economisesti mai multa energie emotionala!

Te invit sa faci un scurt test: sa raspunzi cu da sau nu la urmatoarele 4 intrebari:

  1. Deseori sunt iritat, anxios, nerabdator/stresat.
  2. Nu am suficient timp pentru familie si ceiapropiati iar cand sunt cu ei nu sunt “chiar” cu ei.
  3. Imi acord putin timp pentru activitatile pe care le iubesc.
  4. Rareori ma opresc sa imi exprim aprecierea pentru ceilalti sau sa celebrez micile reusite.

Daca ai, de exemplu, 2 raspunsuri “da”, inseamna ca accesezi doar 50% din potentialul energiei emotionale. Este un test simplist, dar vreau sa iti faci o idee despre cum stai cu Energia Emotionala.

 

Energia Emotionala face parte din concepul de “PUTERE EMOTIONALA”, pe care il vom discuta in articolul urmator, asa ca: FII PE FAZA!

Si nu uita de seminarul gratuit„Dubleaza-ti Puterea Emotionala”!!!


web design